Saturday, March 23, 2024

March 2024 Post 4

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ


Wednesday,13 March 2024  - November 2023 Memories Part 2

Okay lets sambung balik with our November memories. Well tani buat seperti diary style walaupun TBH, urutan cerita ku ani ke laut udah sequence nya.



I still remember this vividly, lapas ku bergunting. Aku atu berhajat kan bali kasut untuk belusir. And then kan nda mau bali yang harga more that BND130. But ego tercalar punya pasal when one of the shop attendance berpadah harga kasut atu BND2++ in a way mcm looking me down. Nahhhhh membali taus pasang kasut hahahaha. Cawir sipun usin SPK baru keluar Wadi uiii.



This month jua we held a small tahlil function with some members of our extended families. Alhamdulillah c gendut pun dtg jua. Belabih eh!


In an earlier post, I mentioned yg biniku influenced aku ini spending money on beauty products. Well, I can categorically said yang aku influenced biniku in buying barang secara online. Bukan dari IG or TikTok sellers but proper onlinie hahaha. Sanggup bah biniku aa padahal the delivery charges was quite expensive. Minat kan c Jung Kook BTS punya sanggup bah ya.



Kejarangan ni dpt breakfast sama my dad di Sg Liang. Ngam jua aku ketinggalan barang so I asked if he can drop it off at Sg Liang taus tah breakkie di Al Malabar. And I also wanna share that Al Malabar's Mee Mamak Goreng Ayam is sedap!





I also remember this was the week when my wife was down with a bad fever. So for the last few days been having dinner alone. Today I got tired of eating alone so aku did a lil tapau for her and my food. Sekali antah lah cana boleh aku tersinggah ke kadai yang situated in Batu Bersurat. Owhhhh now that I remember, biniku damam berkirim ubat hence this shop was situated next to the Guardian.

Awalnya aku atu kan bali yang oud wood atu. Sekali browse punya browse ehh ehh nyaman jua bau Avant ani. So simbat tah saja, tapi nda jua batah ku makai. My wife complained yang bau Avant atu kinda kuat so ku bagi lah bapaku. Untunglah bapaku.



Barang yang paling aku nda suka ialah bilanya diri damam on the weekend. Biasaklah dah namanya sebilik sama my Wife yang tengah damam last last kecundang jua. On Saturday udah ku rasa mcm nda sedap badan then all of Sunday bed ridden. Monday taus gtau boss aku damam and will go to the clinic and will be getting MC. Nah nda alang2 eh 2 hari bah kana bagi. Kuat banar the kuman, padahal over the weekend aku makan jua left over antibiotic biniku. 

Of course lah not recommended but udah nya lamah talan saja tia. Kalah jua eh masih jua bermain panas ku atu. So bilanya udah nda tahan. Bawaklah ke klinik spent lah duit sampai BND60-70 plus untuk ubat, consultation and MC. And dengan izin Allah with a stronger medication I got better quick!

Bah panjang udah ni cerita ku. Sambung ke bahagian 3 lah aa.

Tata.

|W|

No comments: