Friday, September 23, 2016

The Sunday 21st Of August 2016


Salah Satu Daripada Hari Yang Paling Bersejarah Dalam Hidupku. One Of Those Days Yang I Thought I Could Never Happen To Me. Siapalah Aku Yang Kerdil Ani Kan Berpikir Cematu Padahal Allah Taala Lebih Mengetahui. Siapa Sangka Aku Yang Batah Single Ani. Yang Selalu Terasi-asi Meminta Kasih Sayang Dari Org Ani Akhirnya Bertemu Jodoh. Malu Rasanya Sal Selalu Bersalah Sangka Pada Allah. Syukur Ya Allah. Terima Kasih Ya Allah.


Hari Hari Yang Ku Tunggu Tunggu Udah Sampai. Hari Yang Nda Ku Sangka Akan Ku Lalui Is Here.


Muka Org Bangun Awal Pagi. Lapas Kana Mandikan Oleh My Pengangun. Then Terus Berada Dalam Wudhu. Kepala Pun Mesti Sentiasa Covered Iatah Aku Makai Songkok Ani. And Then Nda Lagi Dapat Keluar Dari Rumah. Yatah Rawan Atiku Meliat Bapaku Turun Naik. Lari Lari Ke Kadai Membali Barang Then Dengan Amah Mengusai2 Di Bawah. Nampak Ku Ya Ngalih. Merayu Ku Arah Pengangun Boleh Kah Aku Turun Nulung Babah. Kesian Banar Kedia Ah. Still Though Nya Pengangun Nda Dapat. Even My Parent Pun Bersuara. Eh Kau Pengantin Jantah Ingau Rehat Saja Kau. Aku Puas Rehat Masalahnya Everyone Bah Kengalihan Kesian Banarku.



Amongst The Early Birds Hehehe. Yang Datang Awal Ke Rumah. As You Can See At The Back My Amit Doing Some Last Minutes Touches For My Dastar.


Baru Siap Makan Sama Pengangun Then My Amit Masuk Dalam Bilik Mengadjust My Dastar. Ani Pun Alum Final Ni. The Design Di Alter Sedikit Pasal Nya My Pengangun Luan Luan Randah, Tinggikan Laginya. Hahaha Masih Berlakat Bah Ayam Arah Gigi Alum Barus Gigi Lapas Makan. After This Aku Relax Sekajap Then Tukar Baju.


Another Last Minute Change In Sireh Junjung Decorations. Manasajatah Kamu. Asal Lawa Bagimu. Aku Pun Honestly Unaware Of This.





More Happening Di Bahagian Bawah Umah. Honestly Aku Berparam Saja Dalam Bilik. Nda Lagi Dapat Lalang. Hahaha.


Asal Saja Makai Pakaian Timbul Kabak-kabak. Asal Saja Kan Makai Pakaian Timbul Kabak-kabak Hahaha.


These Two Guys Nda Dapat Hadir Pada Hari Sanding Ku So Durang Datang On My Nikah Day. Customer Pertama Dtg Masuk Bilik Hahahaha Abis Lakap Lagur Pintu Oleh Durg Dua. Nasibbbbbbbbb Pengangun Ku Nda Dpt Kau Makai Dastar Ku Wang Wang Hahaha.

After This I Went Out To My Parent's Room And Sembahyang Zuhur Terus Sembahyang Hajat Dan Membaca Doa Tolak Bala Memohon Kepada Allah Subhanallah Taala Agar Acara Berjalan Lancar Dan Tiada Gangguan. Taus Ku Memohon Berkat Arah Parent Ku.


All Ready To Go Now. And Actually Aku Atu Ada Plan Kan Ku Buat Before Ku Berjalan Ke Bandar. Nganya Since Pengangun Ku Melarang Aku Keluar Bilik So Cancel Lah.


So While Waiting For My Que. So I Just Paced About In My Room. Dari Pintu Ke Tabuk. Dari Tabuk Ke Pintu. And Then My Pengangun Bertanya. Kabak-Kabak Kau Lai? And I Said Nda Bu. Boring Ku. Hehehee. Aku Atu Kan Bergambar Bah Dengan Asgar-Asgar Ku Yang 11 Org Ah. Nganya Udah Kana Quarantine Atu Punah Harapan.



Inilah Asgar-Asgar Yang Ku Maksudkan Atu. Kiranya Aku Duduk Tangah-Tangah Arah Kerusi Durang Dikelilingku. Eleven Boys Seragam Hijau Bersinjang Hitam Sungguh Segak. Hahahahaha.



 Nya Babu Pengangun Jangan Nyuruh Org Masuk Bilik. Di Quarantine. Cua Sekali Abis Sepupu Menyeran Bilik Nda Lagi Terkawal. Nda Lagi Terlarang Hahaha.

 My Uncle Giving His Seal Of Approval And So Its Time To Leave For Bandar Now. 


Ketua Kampong Kami Menuntun Kediaku Keluar Rumah Menuju Ke Kereta. Melambai Tangan Dulu Arah Awg And Dudui Since Nda Ku Sampat Berjarah Sama Durg Before Ku Berjalan. 







My Family Members Kalau Pasal Selfie. Numbur Alif Haa Haa Haa. Nda Payah Sibuk Sibuk Mengambar. Thanks To Whatsapp Everything Were Shared.


Seated And Tucked In. Getting Ready To Move To My Fiancee Soon To Be My Wife's Home In Sg Tampoi. Ada Gegar Brew?
Ada Cantik Sojar Sojar Ku Atu Aaaa. Hehehehehe Honestly By The Time Aku Duduk Barutah Ku Tau Siapa Saja Yang Datang On My Nikah Day. Hehehe Tau Lambai Saja.


Driver Apa Macam? Segalanya Sudah Sedia? Everyone And Everything Ready? Ayuh Kita Pergi Night Club Ya! Eh Salah Kita Pergi Nikah! Eh Salah. Aku Yang Nikah Kau Meliat Saja Hahaha Hy Hizam.
Update Sikit While Otw To Sg Tampoi. Selfie Jap Haa Haa Haa Walhal Aku Atu Ngantuk. Honestly Aku Ngantuk Sangat. Even Pengangun Ku Pun Ketawa Ngakun Kedia Pun Ngantuk. Any Hoot, I Was Actually Fine The Whole Way. Sekali Udah Lalu Jerudong. Bah Udah Gagar Ku Hantap. Kabak Kabak Jantungku. Texted Everyone Arah My Own Family Group. Then My Sister Nurul Reply Durg Actually Belakang Kami And So Was My Parents. Udah Atu Ku Bawa Istigfar Sikit Sikit. Barutahhhhh Bertanang Hati Hehe. Jadi Aku Tak Sabar Lah Plak.


Guess Who Was There To Wait For Me. Padian Ku Dari Tungku Datang Sekaluarga Hahaha. Selfie Ia Kajap With Me. Macam Nda Clear Jugak.


Turun Kan Sikit Ceramin Atu Supaya Nampak Haa Haa Haa.

Close Up Sikit Please Haha.



While I Was On My Way To Sg Tampoi. My Fiancee Ehemm (Alum Nikah So Panggil Fiancee Dulu) Dah Siap Mekap Dan Tengah Photoshoot Photoshoot.


Bila Udah Sampai. Sambil Sambil Menunggu Queue Masuk. Apalagi Bergambai-gambai Lah Kami Dulu Hehe.










The Happening Dalam Ruang Tamu Rumah. The Elders Tengah Memeriksa Barang Hantaran Dan Syarat-syarat Cukup Kah Nda.

And Then Kana Panggil Untuk Masuk Ilang Gauk Hahahaha Tapi My Cuz Menagur Tuuuu Yang Belakang Ahh. Laju Jua Kau Berjalan. Nervous Kau Kah? Hahaha Btw Sweet Kau Pakeh Haha.

Nah Untuk Kamu Semua. Aku Belanja Video Sikit. Video Aku Masuk Ke Dalam Umah Dengan Mukaku Yang Serious Even Org Kiri Kanan Yang Menyiul Pun Nda Ku Peduli. Awal Udah Kana Advice So I Just Implement Apa Yang kana Ajarkan Nyahaha. Cua Liat Berapa Org Tentera Ku Di Belakang Atu  Udah Ku Masuk Baru Durg Masuk Hahahaha

 And Terus Duduk Di Tempat Yang Telah Disediakan. At This Time Ku Duduk Ani Ah. Di Utak Ku Macam-Macam One Of It Was Posture Badan. Ignore Org Kiri Kanan Just Focus Arah Imam And Tangannya. That Will Help Counter Gemuruh Ku Hehe.

See! Even Time Kan Kana Pasang Mic Pun Aku Karau. I Kid U Not Guys. And Boys If You're Reading This. When The Time Come Paham Tah Kamu Tu. Banyakkan Zikir And Doa Mohon Perlindungan And Dipermudahkan Saja. In Shaa Allah Lancar.

Need To Put This Photo Up. Serious Nak! Handsome Ku. Aku Sendiri Jatuh Cinta Arah Diriku Sendiri Hahahaha But Hands Down. Imam Yang Menikahi Aku Atu Lebih Handsom Dari Aku. Hahahahaha See Aku Nda Ego And Hipokrit.




And Soon After My Fiancee Pun Masuk And Duduk Arah Tempat Yang Dikhaskan. As I Mentioned Earlier Langsung Ku Nda Sadar Ya Ada Dibelakang. Sadar Plang Ku Mumbling About At The Back But I Just Ignore Everything.


While Imam Membaca Khutbah Nikah Kah Tu. Adalah Jua Selingan Pantun Pantun Durg. Ketawa Jua Leh Nya. So What's Next? Lets Go Straight To The Video Lah Ah. Lets Do The Long Version Aaa.

Ni Aku Kan Ceritalah Ah. The Moment Tanganku Bersentuh Dengan Tangan Imam. Lamah Wah Genggaman Tangan Ku Ah. In My Head Ya Allah Imam Capat Sikit Imam Terlapas Ni Kang. Hehehe I'm Not Kidding At All. And Yes I Did It Dalam Sekali Lafaz And The Feeling After That. Kalau Kamu Liat Video Ani Until The Very End. Once Lapas Saja Ganggaman Tangan Atu. I Slouched For A Second. Like A Big Weight Off The Shoulder. A Sighed Of Relief. Aku Dah Jadi Suami Org. As The Imam Explained. Manisnya Berumah Tangga Ani. Buat Ibadat Pahalanya 70 Kali Ganda Dari Time Single. Wow! Tapi Mesti Diingat. Buat Kejahatan Dosanya Pun 70 Kali Ganda Jua. And Thank God Video Ani Nda Panjang. I Was About To Fall Into Tears While Reciting Al-Fatihah. Tears Of Joy, Happiness. Nasib Ku Pandai Kontrol Mun Nda Kedangaran Makai Lagi Mic Yang Ada Clip. Cua Mun Menangis Haha.



Next Acara Membatalkan Aing Sembahyang Lah Tu Aaa. First Kana Suruh Bagi Salam. Full Salam Then Mengunjuk Mas Kawin At The Same Time Kana Ingatkan Yang Haram Aku Menggunakan Usin Atu Walau Satu Sen. Lapas Atu Baruku Menyentuh Ubun-ubun Sambil Membaca Doa. Sayang Mo Keratas Doa Yang Imam Bagi Ketika Aku Meletakkan Tangan Ku Ubun-ubun My Wife (Ehem Boleh Pakai Wife Dah) Atu Hilang Bah Too Much Going On Iatah Nda G Teringat Di Mana Kedia Menyimpan.




See That Smile. Hahahahahahahah Muka Happy Bro! Muka Suka Sis! Aku Dah Kawin. Dah Jadi Laki Org Dah! Hahahahah

Senyum Simpul Dulu Sebelum Menyarungkan Cincin Di Tangan. Hahahahah Malu Malu Kucing Ku Banarrrr.






Selari Jua Ahh Urutan Gambar Yang Ku Upload Ani Hahahaha Cun Banar Bisai. Ngam Org Mengambar Ani. So Mau Video Yg Aku Malu Malu Lagi? Jom! Aku Layan.

Kalau Kamu Interested Kan Mau Meliat Cana Usulku Malu Malu Aaa Mana Lagi Org Keep On Reminding Both Of Us To Senyum And Senyum Hahahaha. And At This Time My Wife Bisik. First Time Pegang Tangan Ni. Hehehehe Yes Guys. Even Masa Awal Awal Kami In Relationship Sampai Kami Bertunang. Namanya Pegang Tangan Ani Dui Maa Langsung Nada. Tersentuh Time Membagi Barang Yes But Holding Hands Nope! 

Doa Time For The First Time As Husband And Wife. Alhamdulillah Segala Kesyukuran Buat Mu Ya Allah.





Gambar Time. And That Face Wadi Hahahahha!




More Gambar Time. This Time With Some Of My Auntie, Cousins, Nephew And Niece.


Now Now Let Me Introduce Dua Org Yang Sangat Ingar That Afternoon. Lakak Ketawa Durang Saja Kan Didangar Banar Th. Dua Org Nganya Tubuhnya.






Need I Say More? Hahahahahaha



Sasak Ni My Wife Kan Her Niece Daniya Ayesha. Biasalah My Wife Ani Bukannya Biasa Bermekap Apa Kan. Bermekap As In Dolling Up Just Like She Is Masa Nikah. So Both Her Niece Nda Kilala And Nda Mau Kan Kedia. Berubah Banar Muanya My Wife Ah Yth Nda Durg Mau Hahahaha Plus Ayesha Andang Kambang Jua Bah Hahaha! Tapi Udah Nda Ramai Org. BU! Mbai! Hahaha.






Husband And Wife Time Then Huh Heheheheh Sorry Guys Nda Banyak Kan Ku Share Since Ani Ganya Yang Ada Dalam Collection Ku. So Aku Share A Bit Of My Hantaran For My Wife Sajalah Aaa.






Thanks To My Cousin Jerri Yang Mengubahkan Hantaranku. Kalau Kamu Ada Saudara Mara Or Adi Beradi Yang Kan Nikah. Need Someone To Gubahkan. Contact Saja Aku. I Forward Arah Kedia.


And Thanks To Icys. Its Her Idea To Make A Hashtag For My Wedding. So We Went Through A Quick Thoughts. And #AnewBeginning16 Started.

Udah Otw Balik Singgah McD Dulu. Why? Barutah Terasa Kelaparan Ah. Hehehehe Lain Rasanya Udah Kawin Atu Meninggalkan My Wife. Meaning Nda Balik Sama Sama Ke Rumah Kb Aaaa.

If You Guys Scroll Up. Ada Time Gambar Cincin. My Ring Was On My Right Hand. Nda Muat. Yes Pasalnya Masa Membali Aku Mencuba Arah Tangan Kiri Heheheh. Some People Insist The Ring Shall Be Inserted Arah Jari Manis Tangan Kanan. Ikut Saja Tia During That Moment. Lapas Atu Tukar Saja.

Hehehehhehe 21st Of August Is Also My Dad's Birthday. So Sebelum Kami Balik Ke Kb. Singgah Sekajap Di Le Apple Tanjung Bunut Membalikan My Dad Birthday Cake. So Happy Birthday Babah. Thank You So Much. Sian His Birthday But Attention Are Mostly On My Wedding Day.

And I Suppose This Is The End Of The Post. Again Alhamdulillah Dan Segala Puji-pujian Bagi Mu Ya Allah Ke Atas Izin Dan Nikmat Mu Jua. Majlis Ku Berjalan Dengan Lancar Dan Both My Wife And I Are Now Sah Menjadi Pasangan Suami Isteri.

Til My Nest Post.. Take Care Everyone!

"What A Day It Was Hehe"

No comments: