Tuesday, December 23, 2014

This Is Just Brilliant


"Anyway bawa ibu yg tua berjalan anak2 mesti banyak bersabar. They cant wait as they used to be or keep up with us. Kena banyak bersabar dan jangan selalu bersungut kerana mereka lambat sedikit. Ada setengah anak2 even rasa malu dan tak kuasa untuk membawa their parent berjalan jalan. Jangan ingat begitu kerana banyak pahala yg kita dapat menjaga ibu dan bapa kita yg tua dan uzur.



Imagine semasa kecil betapa sabarnya ibu dan bapa kita membesar kan kita dari 2 tapak jari, betapa mereka bersabar waktu melatih kita berjalan atau menjaga kita sakit dan pening semua.



So i think bila mereka dah tua ini lah masanya kita mahu membalas jasa2 mereka and always try to make them happy and have a comfortable life. Tak pe la hari ini kita berkorban menjasa ibu dan bapa kita dgn baik kerana suatu masa pun kita akan jadi tua juga and will be experiencing what both our parent have gone through.

Life is indeed like cycle what goes around will always come back. Always berbuat baik dgn ibu dan bapa kita.Insyallah our life will be blessed by Allah."

That Was A Comment Or Statement Made By Chef Wan On His IG Account.. I Just Couldn't Put It Better Myself So I Share It With You Guys.. At Least Dapat Ambil Sedikit Iktibar Supaya Jangan Sekali Kali Nda Menghargai Atau Nya Org Brunei Dundung Kan Indung.. 

Til My Next Post.. Take Care Everyone!

TRue To THe BOne!
W


"Sayang Sayang Bapa.. Sayang Sayang Ibu.. Sayayng Sayang Semuanya"

No comments: