Saturday, July 20, 2019

Monday 08/07/2019

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Honestly when i went to bed last night i thought ahhh kan keraja lagi. Totally lupa yang aku bercuti today. Sekali udah my Wife ingati cuti eh. Then i was like eh awu aa kan ke Kb esok nguruskan insurance kereta.



My Wife drove her on. Aku atu kan bawa ya breakkie before ya ke opisnya but since keakhiran nda tah jadi. So i went to BIBD to withdraw my $$$ then singgah di Shahzad for a spot of breakfast.

Alright let's go to KB. Hari yang membari paning kepala sal banyak guna usin hahahaha. On a Monday lagi tu.

Nasib baik nada speed trap today. Or maybe ada but kawasan lain. Macut bah aku atu driving. Rasa bah kan menyampati menyiapkan all work in one day.


Stopped by At-Tamwil mengeluarkan bluecard keretaku. Nah yth penyebab kenapa aku ke KB and bercuti bila menguruskan my Roadtax and insurance. Pasalnya bluecard masih di KB. And why aku susah payah berurusan di KB? Well just read through you'll find out eventually.

Selesai ambil bluecard which only took me about less than 10 mins. Taus tah ku ke Insurance TAIB di Pandan. Atu pun nda batah ku berurusan. 20 mins in all udah ku keluar dari sana and picked my dad di umah. Salnya aku nda tau di mana tampat inspection ani.


Walked in taus saja ke mari. Hah! panya di industri arah dakat opis ku lama. When we arrived the place was sunyi. So sampai saja sana taus ku parked my car. The operator taus bawa my car and aku taus unjuk my original bluecard and just waited for my car siap kana inspection. Selasai bayar fee apa then i'm done. All three errands done before 12 pm.

It began to rain bila kami selasai keluar dari tampat inspection and since its already lunch time. Menahan tah dulu di umah since next errand would be ke JPD to renew my road tax.

Tadaaaaaaa by 2 pm taus tah ku JPD then kana bayar road tax kana issued new road tax then kana chop apa. Selasai and one last place to go.


Last stop. Balik semula ke At-tamwil Pandan to return my bluecard and refund my deposit. Waited less than 10 mins then selasai. See this is why aku suka berurusan di KB. Didn't take long to settle everything.

Santai sekajap di umah before balik ke Bandar. It was raining a bit. Kira nunggu taduh. I told my Wife kalau labat malas ku balik. Esok saja ku balik ke Bandar.

Alhamdulillah the weather improved. Jom balik!



Stopped by JP for dinner. God! I really love crinkled cut chips!

WADi

No comments: